jueves, 20 de noviembre de 2014

Why is Europe pressuring Latin American countries to allow abortion?...Los politicos nos mienten y no pasa NADA!...A Christian Vision to Homosexuality.

Universal Periodic Review: Europeans pressuring Latin Americans to allow abortion

El Salvador recently had its turn to receive recommendations from other countries as part of the UN’s Universal Periodic Review (UPR), which is a mechanism that is supposed to engender positive peer pressure toward meeting human rights obligations as set out in international treaties.
Twelve countries used this platform to pressure El Salvador to change its laws on abortion, removing protections from unborn children and expanding the grounds for legal abortion.
However, the basis of the UPR is human rights treaties, none of which contains or can be rightly interpreted as containing a right to abortion.
The UPR is now in its second round, which concludes in 2016.  However, a look at the recommendations mentioning abortion reveals a disturbing trend:
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As this chart shows, the vast majority of recommendations tend toward expanding abortion, both by changing the laws and by liberally interpreting them to make abortion more acceptable and frequent.
However, very few recommendations have been made (and none at all in the first review cycle) to address the persistent problem of sex-selective abortion in countries like India and China.
Furthermore, the pressure is highly concentrated by region:
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The vast majority of recommendations to expand abortion and strip away protections for the unborn come from Europe and are targeted at Latin America.  The Nordic countries (Norway, Sweden, Iceland, Denmark, and Finland) are particularly persistent, with Norway alone accounting for 13% of abortion pressure in the UPR system thus far.
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Like the treaty monitoring bodies that have pressured countries to legalize abortion through a faulty interpretation of human rights treaties, the UPR is becoming a pro-abortion echo chamber and risks losing its credibility as a platform for upholding a valid concept of human rights.
Reprinted with permission from Turtle Bay and Beyond.
 Wayuu Bags

La mentira como arma política

Foto: Free Republic
Foto: Free Republic

Jonathan Gruber, profesor de Economía en MIT y principal arquitecto de Obamacare, ha terminado reconociendo lo que muchos sospechaban: la formalidad democrática esconde una tiranía tecnocrática que no duda en socavar las libertades individuales en el altar de la ingeniería social.
Atiendan si no a sus recientesdeclaraciones:
La ley [Obamacare] se escribió de una manera enrevesada para evitar que la Oficina de Presupuesto del Congreso (CBO) denominara el mandato individual como impuesto. Si la CBO hubiese calificado al mandato de impuesto, la ley habría muerto. Así que la escribimos de tal forma que lo evitáramos (…) La falta de transparencia es una gran ventaja política. Y Obamacare es algo que tenía que ser aprobado, y esa falta de transparencia fue vital para que la ley resultara aprobada debido a –llámelo como quiera– la estupidez del votante americano.
Quedémonos, sin embargo, con la frase central de su perorata: “La falta de transparencia es una gran ventaja política”. Es decir, la mentira –o la ocultación de la verdad– es una esencial arma política. Los españoles somos bien conscientes de ello: Mariano Rajoy llegó al poder con la promesa de que bajaría los impuestos para así poder convertirse en el presidente del Gobierno que más los ha subido en toda nuestra historia. Ahora mismo, el nuevo partido político “Podemos” está dulcificando y diluyendo su discurso con exactamente el mismo propósito: no porque se hayan transformado súbitamente en ponderados centristas que apenas aspiren a barrer los escombros del régimen del 78, sino porque aspiran a tomar el cielo por asalto. Y su cielo es el poder absoluto.
A la postre, el poder, entendido como dominación política, se basa en última instancia en el dócil sometimiento de los ciudadanos. Ya lo proclamó Étienne de La Boétie en su Discurso sobre la servidumbre voluntaria, o el propio David Hume al cuando afirmó:
Como la fuerza está siempre del lado de los gobernados, quienes gobiernan no pueden apoyarse más que en la opinión. La opinión es, por tanto, el único fundamento del Gobierno.
La clave para alcanzar y retener el poder es controlar la opinión pública, a saber, la clave del poder es la propaganda. No hay más. Por eso Münzenberg y Goebbels fueron piezas clave en la construcción de la hegemonía política de sus respectivos totalitarismos y por eso las campañas electorales, los debates parlamentarios o las tertulias televisivas devienen meros espectáculos circenses vacíos de contenido cuya única misión es embaucar al votante para ulteriormente defraudarlo y tiranizarlo.
Ésa es la perversa e inexorable lógica de un modelo de relaciones sociales basado en la coacción, en la dominación de unas voluntades sobre otras: la necesidad de un continuado embuste estratégico para imponer a los demás la propia agenda política recortando sus libertades. Sólo la generación de un masivo Síndrome de Estocolmo que legitime el ilegítimo uso unilateral de la violencia permite que los siervos justifiquen su servidumbre y no se rebelen contra su carcelero.
En este sentido, la tarea del liberalismo (definido en su sentido europeo) resulta doblemente complicada: no sólo se trata de persuadir a la gente, sino de persuadirla sin mentiras y sin ocultarle la verdad. El liberalismo no aspira a tomar el poder por el poder: al contrario, el liberalismo aspira a devolver el poder a la sociedad, a los individuos. Por eso al liberalismo no le vale un apoyo popular ciego o inconsciente: si la gente aupara al poder a un partido liberal sin que, al tiempo, esa misma gente deseara mayoritariamente romper con las cadenas estatales, el fracaso sería estrepitoso: no se puede obligar a la gente a ser libre y a vivir fuera de la cárcel estatal cuando mora confortablemente en ella.
A diferencia de los partidos políticos al uso, el liberalismo ni puede ni pretende transformar la sociedad de arriba abajo, sino cambiarla de abajo arriba: no mediante la maquiavélica mentira sino mediante la sincera persuasión de los ciudadanos. Por eso la batalla liberal de las ideas es lenta y plagada de fracasos, mientras que la reconstrucción de la hegemonía estatal es persistentemente adaptativa: unos luchan contra el statu quo con un discurso impopular mientras que los otros consolidan el statu quo valiéndose en cada momento de las mentiras que resulten más digeribles.
Como en tantos otros asuntos, resulta difícil explicarlo mejor que Ludwig von Mises:
La aportación más profunda y fundamental del pensamiento liberal es que son las ideas las que constituyen la base de todo el edificio de la cooperación humana y que ningún orden social puede ser verdaderamente duradero cuando toma como base ideas falsas y erróneas. Nada puede sustituir a una ideología que promueve el valor de la vida humana defendiendo la cooperación social: en especial, las mentiras –llamémosles tacticismo, diplomacia o compromiso– no pueden sustituir a esa ideología. Si los hombres no están dispuestos a hacer voluntariamente lo que deben hacer para mantener la sociedad y el bien común, nadie podrá recolocarlos en el buen camino mediante las más variadas estratagemas y artificios. Si se equivocan y extravían, uno debe esforzarse por convencerlos y sacarlos del error. Pero si se empeñan en persistir en el error, entonces nada puede evitar la catástrofe. Todos los trucos y las mentiras de los políticos demagogos serán acaso útiles para promover la causa de aquellos que, de buena o mala fe, pugnan por destruir la sociedad. Pero la causa del progreso social, la causa del desarrollo e intensificación de los lazos sociales, no puede ser defendida mediante mentiras y demagogias. Ningún poder terrenal, ninguna astuta estratagema y ninguna conveniente mentira triunfarán a la hora de lograr que la humanidad acepte unas ideas a las que no reconoce validez y que incluso desprecia abiertamente.
A Christian vision of Homosexuality
Christian Anthropology and Homosexuality
by Cardinal Dionigi Teltamanzi

Introduction

The problem of homosexuality seems complex, as does any problem concerning man and concerning him in depth: many different and difficult aspects are connected with it. This complexity seems to reveal that unique richness which marks the human person, who often is correctly described as a "mystery". On the other hand, it is precisely this very "mystery" that spurs the reflection on homosexuality towards a reading and interpretation marked by simplicity, within a deeply unified vision. And it is again the unique richness of the human person that demands such a unified vision: the wealth proper to the person is in fact not chaotic but intrinsically ordered.

Thus, for an adequate and fruitful reflection on homosexuality it is a question of keeping it within an anthropological context, more precisely, within the context of Christian anthropology, which interprets man in the light of God's Word and right reason: sub luce Evangelii et humanae experientiae, as the Second Vatican Council expressed it (Gaudium et spes, n. 46). For such an interpretation of man, we must go back "to the beginning", i.e., to God's creative act: this is what Jesus Christ did with regard to the indissolubility of marriage, offering a valid paradigmatic principle for the whole truth about man, and so for human sexuality. Indeed, sexuality is human precisely because it belongs to and is for the person; it is not an independent reality, as though hypostatized, but is related to the person. Another of Christ's sayings is enlightening: man was not made for the sabbath, but the sabbath for man (cf. Mk 2:27). It is a saying that also sheds light on the relationship between sexuality and the person: the person was not made for sexuality, but sexuality for the person.

1. The primacy of the person over sexuality

The general assertion just made needs more careful analysis: in all questions regarding human sexuality- thus homosexuality as well-the primacy of the person over his sexuality, and concretely, over the dimensions and forms, requirements and expressions of this same sexuality, must never be forgotten but always positively affirmed.

Going back "to the beginning" is highly significant here, because the text of Genesis is certainly important for affirming the primacy of the person over sexuality: "God created man in his own image, in the image of God he created him; male and female he created them" (Gn 1:27). The biblical text certainly states that sexuality is not something extrinsic to the person or a later addition, but is included in one and the same act of God the Creator: it belongs intrinsically and constitutively to the person, more on the lines of "having" than of "being". There is no person, in fact, who is not a sexual person. In this sense, as we read in Educational Guidance in Human Love: Outlines for Sex ­Education, "Sexuality is a fundamental component of personality, one of its modes of being, of manifestation, of communicating with others, of feeling, of expressing and of living human love.... Sexuality characterizes man and woman not only on the physical level, but also on the psychological and spiritual, making its mark on each of their expressions" (Congregation for Catholic Education, 1 November 1983, nn. 4, 5).

On the other hand, we cannot deny that the affirmation of man as imago Dei is prior to that of man as "male and female". As it has been said, this priority is not "temporal" but "axiological". The person created by God, while intrinsically and constitutively including sexuality, is not fully defined by it. Continue reading


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